70-lecie Nescafé
0 lat temu, dokładnie 1 kwietnia 1938 roku, wyprodukowano pierwszą na świecie kawę rozpuszczalną - Nescafé. Obecnie trwa kampania komunikacyjna poświęcona tej rocznicy.
Zintegrowana komunikacja obejmuje działania PR, ATL, BTL oraz
interactive. Projekt rozpoczął się na początku kwietnia br. i będzie
trwał przez kolejnych kilka miesięcy. Działania prowadzą spółki McCann
Worldgroup: Weber Shandwick, McCann Erickson, MRM Worldwide i Momentum
Worldwide. Media do kampanii zakupił i zaplanował dom mediowy
Mediaedge:CIA.
W ramach działań PR Weber Shandwick odpowiedzialna jest za
przygotowanie i realizację działań komunikujących historię kawy. McCann
Erickson jest odpowiedzialna za stronę kreatywną advertoriali
dotyczących historii marki Nescafé. W internecie urodziny Nescafé będą
uświetnione specjalną stroną internetową, która ruszy w czerwcu. Serwis
przygotowała MRM Worldwide. Momentum Worldwide w ramach działań BTL
przygotowała akcję "buy and get", która była realizowana w ponad 200
miejscach na terenie całej Polski.
Kawa Nescafé obecna jest dziś w ponad 120 krajach, a co sekundę na
świecie wypija się jej ponad 4 tys. filiżanek. Aktualna wartość marki
wyceniana jest na prawie 13 mln USD, co czyni ją najbardziej
wartościową marką kawową świata i trzecią, co do wartości marką
spożywczą.
Do Polski pierwsze puszki kawy Nescafé docierały po wojnie w niosących
międzynarodową pomoc paczkach UNRRA. W czasach PRL kawę Nescafé można
było kupić jedynie w dolarowych sklepach Pewex, albo otrzymać
w prezencie od krewnego zza granicy. Już w nowym ustroju politycznym na
rynek polski jako pierwsza oficjalnie trafiła w 1993 roku kawa Nescafé
Classic, a rok później Nescafé Gold.
Dziś Polacy kupują dwa razy więcej kawy niż 10 lat temu i prawie połowa
to kawa rozpuszczalna. Statystyczny Polak wypija 686 filiżanek kawy
rocznie, najwięcej kawy w Europie wypijają Skandynawowie, zwłaszcza
Finowie, bo aż 1886 filiżanek. Obecnie kawa Nescafé ma 37% udziału
w rynku kawy rozpuszczalnej w Polsce, co daje jej pozycję lidera (dane:
ACNielsen MAT FM’08).
Dodaj komentarz