• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Wszystko dla kobiet - czyli czego Wam potrzeba

Wszystko dla kobiet - czyli czego Wam potrzeba

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

70-lecie Nescafé

0 lat temu, dokładnie 1 kwietnia 1938 roku, wyprodukowano pierwszą na świecie kawę rozpuszczalną - Nescafé. Obecnie trwa kampania komunikacyjna poświęcona tej rocznicy.

 



Zintegrowana komunikacja obejmuje działania PR, ATL, BTL oraz interactive. Projekt rozpoczął się na początku kwietnia br. i będzie trwał przez kolejnych kilka miesięcy. Działania prowadzą spółki McCann Worldgroup: Weber Shandwick, McCann Erickson, MRM Worldwide i Momentum Worldwide. Media do kampanii zakupił i zaplanował dom mediowy Mediaedge:CIA.

W ramach działań PR Weber Shandwick odpowiedzialna jest za przygotowanie i realizację działań komunikujących historię kawy. McCann Erickson jest odpowiedzialna za stronę kreatywną advertoriali dotyczących historii marki Nescafé. W internecie urodziny Nescafé będą uświetnione specjalną stroną internetową, która ruszy w czerwcu. Serwis przygotowała MRM Worldwide. Momentum Worldwide w ramach działań BTL przygotowała akcję "buy and get", która była realizowana w ponad 200 miejscach na terenie całej Polski.

Kawa Nescafé obecna jest dziś w ponad 120 krajach, a co sekundę na świecie wypija się jej ponad 4 tys. filiżanek. Aktualna wartość marki wyceniana jest na prawie 13 mln USD, co czyni ją najbardziej wartościową marką kawową świata i trzecią, co do wartości marką spożywczą.

Do Polski pierwsze puszki kawy Nescafé docierały po wojnie w niosących międzynarodową pomoc paczkach UNRRA. W czasach PRL kawę Nescafé można było kupić jedynie w dolarowych sklepach Pewex, albo otrzymać w prezencie od krewnego zza granicy. Już w nowym ustroju politycznym na rynek polski jako pierwsza oficjalnie trafiła w 1993 roku kawa Nescafé Classic, a rok później Nescafé Gold.

Dziś Polacy kupują dwa razy więcej kawy niż 10 lat temu i prawie połowa to kawa rozpuszczalna. Statystyczny Polak wypija 686 filiżanek kawy rocznie, najwięcej kawy w Europie wypijają Skandynawowie, zwłaszcza Finowie, bo aż 1886 filiżanek. Obecnie kawa Nescafé ma 37% udziału w rynku kawy rozpuszczalnej w Polsce, co daje jej pozycję lidera (dane: ACNielsen MAT FM’08).

08 czerwca 2008   Dodaj komentarz
Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz

Gadzetoman76 | Blogi