Generali wspiera kampanię społeczną na...
Grupa Generali - jako jeden z kilku partnerów - włączyła się do wsparcia akcji społecznej „Łańcuch Krewniaków - Moja Karta Oświadczenia Woli”, promującej ideę transplantacji, przy wykorzystaniu idei Honorowego Krwiodawstwa. Celem kampanii, organizowanej przez Europejską Fundację Honorowego Dawcy Krwi - Krewniacy, jest zwiększenie społecznej świadomości dotyczącej transplantacji, przywrócenie zaufania społecznego do transplantologii oraz rozpowszechnianie kart „Oświadczenia woli”.
– „Generali od 176 lat obejmuje swoich klientów ochroną ubezpieczeniową, zabezpieczając ich dorobek, zdrowie, a przede wszystkim życie. Przystąpienie do akcji społecznej, której nadrzędnym celem jest ratowanie ludzkiego życia, ma dla nas wymiar symboliczny, bowiem bliskie są nam wartości społecznej odpowiedzialności – odpowiedzialności za los innych osób. Udział w projekcie pozwoli nam również współuczestniczyć w akcji edukacyjnej, której celem będzie pogłębienie wśród Polaków wiedzy na temat transplantacji” – mówi Andrzej Jarczyk, Prezes Zarządu Grupy Generali w Polsce.
Organizatorem kampanii „Łańcuch Krewniaków – Moja Karta Oświadczenia Woli” jest Europejska Fundacja Honorowego Dawcy Krwi, inicjator ogólnopolskiej kampanii „Krewniacy”, która od wielu lat działa na rzecz promocji honorowego krwiodawstwa.
Fundacja obecnie dąży do zdobycia większej akceptacji idei transplantacji. Adresatami kampanii są mieszkańcy zarówno dużych aglomeracji, jak i mieszkańcy wsi w wieku 18-39 lat. Do uczestnictwa w projekcie zostały zaproszone znane osoby ze świata sportu oraz filmu, których wizerunek zostanie wykorzystany do nagłośnienia akcji i zwiększenia zaangażowania społecznego.
Kampania promocyjna, ma na celu propagowanie, przybliżanie oraz dążenie do zwiększenia akceptacji społecznej dla idei transplantacji. Wsparciem akcji będzie 450 banerów przekazanych do instytucji w całym kraju, które wyraziły chęć przystąpienia do projektu. Zadaniem każdej z nich będzie wywieszenie banera w widocznym miejscu i eksponowanie go przez co najmniej miesiąc. Po upływie tego czasu instytucja zobowiązuje się znaleźć inną instytucję, która zgodzi się wywiesić baner w nowym miejscu. W ten sposób powstanie łańcuch poparcia dla idei transplantacji – Łańcuch Krewniaków. –
„Być Krewniakiem nie oznacza wyłącznie chęci niesienia pomocy drugiemu, poprzez oddanie krwi. Być Krewniakiem oznacza otwartość na drugą osobę i nie ograniczanie się w niesieniu pomocy. Każdy, kto podpisze Kartę Oświadczenia Woli wyrażając w ten sposób zgodę na pobranie po śmierci swoich tkanek i narządów do przeszczepienia, daje dowód świadomej chęci ratowania życia i przywracania zdrowia chorym ludziom” – mówi Marcin Velinov, twórca kampanii Krewniacy, Prezes Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi.
Kampanii będzie towarzyszyła specjalna strona internetowa (www.transplantacje.org), na której będą zamieszczane aktualne informacje dotyczące przebiegu akcji. Ze strony internetowej będzie można się dowiedzieć o kolejnych etapach projektu, instytucjach w nim uczestniczących, a także zobaczyć galerię zdjęć m.in. z miejsc ekspozycji billboardów oraz pobrać kartę „Oświadczenie Woli”.
– „Cieszymy się, że udało nam się dotrzeć do ważnych i cenionych organizacji, które chcą udzielić nam wsparcia w nagłośnieniu idei niesienia pomocy innym. To dla nas ważne, że jednym z Partnerów została Grupa Generali, której bliskie są idee społecznej odpowiedzialności i chęci niesienia pomocy innym. Tym bardziej, że Grupa Generali Polska zadeklarowała swoją pomoc dla działań Fundacji na wielu płaszczyznach, by wesprzeć finansowo kampanię KREWNIACY, a tym samym Honorowe Krwiodawstwo w Polsce – dodaje Marcin Velinov.
Wsparcie finansowe Generali dla ogólnopolskiej akcji Krewniaków, wspierającej ideę transplantologii to dopiero początek współpracy obu instytucji. Generali planuje włączyć się również w inne działania prowadzone przez Fundację, tak by stać się jej bliskim Partnerem, wspierającym Fundację nie tylko na niwie sponsorskiej.
Dodaj komentarz