TRIBUTE TO MARIMEKKO w H&M
Chodzi o energię lata. W tym sezonie H&M eksploduje życiem na scenie mody, a wszystko dzięki Marimekko, fińskiej firmie tekstylnej, która od lat 50. zachwyca śmiałymi, jaskrawymi kolorami. Używając nadruków ze słynnego archiwum Marimekko do wykreowania 70 różnych ubiorów męskich, damskich i dziecięcych, grupa projektantów H&M zabierze cię z ulic miasta prosto na upalną plażę. Od 10 kwietnia kolekcja będzie sprzedawana w sklepach H&M na wszystkich 28 rynkach. Wybrane części kolekcji będą sprzedawane również na 10 Corso Como w Mediolanie, 10 Corso Como w Seulu oraz na Dover Street Market w Londynie.
Marimekko słynie z błyskotliwej prostoty swych nadruków. To ikona mody Jackie Kennedy pokazała światu Marimekko, nosząc sukienki tej marki podczas kampanii prezydenckiej swego męża w 1960 roku. Od tego czasu Marimekko symbolizuje optymizm i pozytywne nastawienie, co sprawia, że wraz z H&M idealnie do siebie pasują.
– Grupa projektantów H&M od zawsze podziwiała barwne nadruki i kolory Marimekko, które wydają się świetne na ten sezon – mówi szefowa działu projektów H&M Ann-Sofie Johansson. – Wpadliśmy na pomysł stworzenia letniej kolekcji opartej na zabawnych nadrukach retro firmy Marimekko.
Zagłębiając się w potężne archiwum z lat 60., grupa projektantów H&M wybrała wzory, którym nadano nowoczesny kontekst. Bezrękawniki, koszule i szorty to niezbędne elementy damskiej garderoby, które symbolizują wakacje, nawet, jeśli jesteś daleko od plaży. Grupa projektantów H&M uzupełniła kolekcję nielicznymi detalami, jak trzy guziki na jedwabno-bawełnianej sukience-fartuszku, tak, by cięcie i kolor mówiły same za siebie. Plażowa kolekcja Tribute to Marimekko to jednoczęściowe kostiumy kąpielowe w stylu lat 50., bikini oraz kapelusze słoneczne i wielofunkcyjne chusty, które można nosić jak turban lub łatwo zawiązać jako sarong.
W linii męskiej rzucające się w oczy prążki Marimekko wykorzystano na T-shircie, który stanie się hitem sezonu. Znajdą się tu również koszule z krótkimi rękawami i szorty z bardziej intensywnymi nadrukami. Dla dzieci nadruki-zawijasy pojawiają się jeszcze raz na sukienkach-fartuszkach, kapeluszach, strojach kąpielowych ze spódniczką, a także na wzorzystym misiu!
INSPIRACJA: olśniewający optymizm archiwum Marimekko
KOLORY: idealne kombinacje czerwonego i różowego; oliwkowego i pomarańczowego; czerwonego i turkusowego; czerwonego, białego i czarnego
MATERIAŁY: bawełna, dżersej, mieszanka bawełny i jedwabiu
CENY:
Sukienka-fartuszek z 3 guzikami 149 PLN
Tunika 119 PLN
Kapelusz słoneczny 79,90 PLN
Szal 79,90 PLN
Jednoczęściowy kostium kąpielowy 119 PLN
T-shirt w prążki 79,90 PLN
Koszula z krótkim rękawem 99 PLN
Bermudy 119 PLN
Zestaw – tunika, rajstopy i kapelusz 79,90 PLN
Strój kąpielowy ze spódniczką 39,90 PLN
Miś 39,90 PLN
Założona w Szwecji w 1947 roku firma H&M jest synonimem wysokiej jakości aktualnej mody w przystępnych cenach. H&M posiada szeroką gamę produktów podzieloną na wiele konceptów damskich, męskich, młodzieżowych, dziecięcych i kosmetycznych. Firmowe kolekcje odzieżowe są tworzone przez własnych projektantów, grafików i zaopatrzeniowców. H&M zatrudnia ponad 68000 osób w ponad 1500 sklepach w 28 krajach.